söndag 30 maj 2010

En blandning av skoltrötthet och tentaångest

Idag är det fyra dagar kvar till min tenta. En av dem går fetbort, då vi har examinerande seminarie hela dagen. Det är alltså tre dagar att utnyttja till plugg kvar. Varav en av dem börjar lida mot andra halvlek, så vi kan säga att det är två och en halv dag kvar.

Djup suck.

När man har ett jobb så jobbar man, sedan går man hem och är ledig. Ledig. LEDIG. Det känns som att skolarbete alltid ligger där under ytan och ropar "hallå! ta dig an mig! mera, mera, kom igen din lata jävel!".

Möjligen, eller kanske snarare mest troligtvis, har jag bara mig själv att skylla. Man hade kunnat bestämma sig för att plugga 8 - 16 och sedan vara ledig. Det är ju en jättefin idé. Men det funkar inte riktigt så i praktiken. Nu skriver jag det här istället för att läsa om de olika typerna av kolesterol.

Studiedisciplinen ligger inte på topp, vilket kan utgöra grunden till mitt problem. Ge mig sommarledigt. Nu. Nåja, skolledigt åtminstone. Heltidsjobb på onkologen ligger ju där och väntar. Det måste vara som semester, inga tentor, seminarier eller inlämningar.
Men nu ska jag fortsätta att plugga.
Ska bara kolla Facebook först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar