måndag 24 maj 2010

Middagsstund har guld i mun

Eller så kanske inte. Efter att med sked slevat i mig makaroner och linsgryta ur djuptallrik, sittandes som en ostkrok över datorn vid rumsbordet känner jag att det skulle kunna ha varit lite mer vardagslyx. För att väga upp det hela kokade jag mig en kopp te och hittade en gammal kakbit i frysen till efterrätt. Nu är magen glad. En glad mage i en glad kropp.

Idag finns det många anledningar till glädje, några exempel:
  • Jag kan, efter viss träning på vardagsrumsgolvet, gå upp i brygga. Detta var något av gårdagens problem under träningen.
  • Jag ser ljuset i tunneln gällande mitt arbete som har deadline imorgon 12.00. Lite kompletteringar och finslipning, sedan får det bära eller brista. Jag skiter faktiskt i vilket, väljer att vara glad ändå.
  • Jag har hittat en fenomenal hemsida där alla säsonger av House finns till förfogande. Lysande, precis som att ha hittat en stor godispåse med enbart det allra godaste.
  • När jag gick hem från skolan var de kommunala gräsmattorna jag passerade nyklippta. Det luktade... nyklippt gräs. Det finns knappt någonting annat som är så somrigt som nyklippt-gräs-lukt. Vi har en härlig tid framför oss!

Åh hå jaja.
Back to work, so to speak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar