fredag 29 oktober 2010

Idag köpte jag en kalender för nästa år

Det är inte en helt lätt uppgift. Dagarna bör, enligt mig, vara i lodräta kolumner. Det gör det lättare att dela upp dagarna. Den ska också kännas bra att släpa runt på dag efter dag, vecka efter vecka. Därför måste man trivas med designen. Om man vill ha en känsla av mer tid och luft i sina dagar har jag hört att det är en större kalender man ska investera i. Därför blev den i någon storlek större än vad jag är van vid.

En hel vetenskap, minst sagt.

2 kommentarer:

  1. En hel, men trevlig vetenskap, tycker jag att det är. Min har lodräta kolumner, är i A5-format, en fyrfärgad penna får precis plats i metallspiralen som håller i hop kalendern, och lagom med tomma anteckningssidor längst bak. Passar mig perfekt.

    Vad jag nu funderar över är när jag ska köpa min första helårskalender, och inte bara läsårs... Om jag ska starta företag, vilket jag vill göra rätt snart, vore det ju väldigt bra, bokföringsmässigt, med en helårskalender... Kanske får det bli att jag har två kalendrar nästa år - för att klara av övergången.

    SvaraRadera
  2. Jag gick faktiskt över till helårskalender för ett par år sedan - tycker det känns lite mer naturligt: Nytt år = Ny kalender. Men det är ju som man vänjer sig. Ja, det är sant, med företag finns det ju ännu fler fördelar :)

    Jag tror att det är hälsosamt med goda kalendervanor, man får mera kontroll och det ger (åtminstone mig) ett lugn. Man behöver inte i panik fundera över när saker och ting skulle äga rum, det är bara att slänga ett öga i kalendern!

    SvaraRadera