söndag 6 mars 2011

Helgen

Allt blir inte som man tänkt sig. Hade ännu en lördag med inskolning på akuten. Det var många sjuka människor, för att sammanfatta. Med trötta ben, fötter och huvud stupade jag efter arbetspasset i mamma och pappas bil, de hämtade mig och bjöd på räksmörgåsar hos sig. Idag har jag hängt med fantastiska människor, druckit varm choklad och samlat fräknar i solskenet. Jag älskar sol. Jag älskar vårvinter.

Imorgon är det ny vecka. Igen. Nya möjligheter, för att återigen slänga in en klyscha. Jag går min första dag på den fem veckor långa praktiken på sjukhusets barnavdelning. Det ska bli riktigt, riktigt spännande.

Förstapriset för helgens minuspoäng går raka vägen till min kombinerade kyl och frys som idag har valt att kasta in handduken och lägga ner både funktion och verksamhet. Det vill säga, dra åt helvete kyl/frysjävel och kom inte tillbaka förrän du fungerar. Då det är meningslöst att svära till döda ting så formulerade jag ett rart mail till min kvartersvärd istället, vilket jag hoppas att han läser redan innan han sörplar i sig den första koppen kaffe imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar