måndag 6 september 2010

Att försöka leva som man lär

Idag försökte jag göra det jag påpekade igår, nämligen komma ut ur bekvämlighetszonen. När jag tränar brukar det mest bli body pump och spinning, vilket jag tycker passar vad jag vill ha ut av min träning - bara kunna köra på så att man blir helt slut, utan att behöva tänka alltför mycket på koordination och att memorera olika stegkombinationer. När jag skulle byta om till träningskläder kände jag att det var dags att utmana mig själv lite och gjorde ett tvärt kast med mina träningsplaner; från body pump till afro power dance och core. Jag behöver lära min kropp att släppa lös riktigt ordentligt, det märktes verkligen att jag är stel som ett kylskåp i mina rörelser i den frisläppta dansen. Men skam den som ger sig! När man är ganska kass har man ju en gudförbannat bra utgångspunkt för att kunna utvecklas så det heter duga.

3 kommentarer: