fredag 3 september 2010

Fredag och lugnet infinner sig

Efter en vecka som gått i ett tempo som heter duga känns det ganska bra att ha en lugn kväll. Familjen har varit över på middag, inget glamouröst, men korvgryta med potatis och en avslutande blåbär- och äppelpaj med vaniljsås satt väldigt fint ändå. Idag har jag bland annat börjat månadsspara i träd, köpt teaterbiljetter och lånat en (vad som verkar vara en väldigt bra) bok på det nya, fina biblioteket i mitt bostadsområde. Bra med lite nytt och fräscht bland alla huskroppar som poppade upp under miljonprogrammets tidsepok.

På tal om ingenting ska Maria Sveland, författare till Bitterfittan, ge ut en ny bok. Den hamnar på "att-läsa-listan". Kanske hamnar den även på din?

Att jag i veckan har blivit tillfrågad vid flertalet tillfällen om jag kan jobba på olika ställen känns bra, men då schemat har varit fullt redan som det är har jag bitit mig i tungan och klarat av att tacka nej. Att jag inte kan klona mig själv i kombination att man inte helt kan dissa sina vänner fullständigt för jobb har varit anledningen. I veckan har jag med andra ord avstått från att jobba tisdag, fredag och lördag natt och torsdag, lördag och söndag dag. Grattis mig. Hurra. Eller något i den stilen.

Nu ska jag koka mig en kopp te och läsa lite i en fantastisk klokbok.

Ha en trevlig helg!

(Ja, jag är medveten om att det här är det här inlägget tar rekord i antalet länkar.)

1 kommentar:

  1. Skilja sig från sin man, bli lesbisk, älska Gudrun Schyman och rösta på FI samt se HBT frågor som ett av de viktigaste samhällsproblemen...?

    Jo, jag sammanfattar henne genom olika intervjuder jag läst och hört senaste tiden.
    Och som jag tolkar det.

    Det låter ganska så normativt.
    Och inte så nydanande.

    SvaraRadera