tisdag 7 september 2010

Det här med ineffektivitet

Alltså. Jag pluggar på universitetet. Man tänker att en hög nivå på utbildningen borde vara en solklar självklarhet. Men icke. När man samlar studenter på obligatoriska genomgångar för att läsa högt ur informationsdokument som redan ligger ute på kurswebben känns effektivitetstänket obefintligt. Det känns som att någon slösar bort min tid. Och det stör mig något SÅ JÄVULST. För min personliga utveckling skulle det ge mer att stanna hemma i min begagnade soffa och läsa en skönlitterär bok.

För att tvärbyta ämne så kan jag berätta att jag ikväll har varit på information från Läkare utan gränser, där det pratades om det var att åka ut och jobba i fält för dem. Här snackar vi personlig utveckling i stora mått mätt; jag är helt övertygad om att man blir en bättre människa av att åka iväg på sådana uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar