söndag 7 november 2010

Nu är det spikat

Det bär av till Tokyo i slutet av mars nästa år. Brorsan, som pluggar japanska där, är ledig och kommer att ha massvis med tid med guidning till storstadens smultronställen. Vad jag inte vet är hur man ska få i sig någon form av mat. Äta med pinnar kan jag inte påstå är en styrka hos mig... Kanske måste jag packa med en väska full av kexchoklad för att kunna höja blodsockret i nödlägen, då man är så hungrig att man inte orkar koncentrera sig på pinntekniken?

3 kommentarer:

  1. Övning ger färdighet, vilket jag säger av egen erfarenhet! Men man måste ha tålamod, så prova att öva under dagar då du har mycket tid till matinmundigande!

    /Pinnätarmästarinnan

    SvaraRadera
  2. Eller så tar du med dig bestick i handväskan ;)

    SvaraRadera
  3. Kanske blir det en blandning av båda era förslag - lite hemmaträning och ett par bestick i väskan att använda i nödfall :)

    SvaraRadera