torsdag 2 december 2010

Idag

Jag känner mig halvmosig. På flera plan. I och för sig är det väl så det brukar vara, kroppen hänger ihop som en enhet i ur och skur - vare sig man vill eller inte. Detta är ett ganska tråkigt faktum då jag just precis den här veckan vill vara fräsch för att orka med allt som ska examineras och presteras. Men det är bara att göra det bästa av situationen som ju är en faktisk omständighet som jag bara måste anpassa mig till, ingenting som går att påverka med vare sig ältande eller någonting annat. Kanske äter jag en apelsin och dricker en kopp te extra, men den verkliga effekten av det är tveksam.

På tal om faktiska omständigheter är det någonting som man ofta ältar, sådant som man inte kan påverka, men som ändå upptar massvis med tankekraft och energi. Sluta med det! Nu! Det som är värt att fundera över är sådant som man kan påverka.

Äh, jag vet inte om det här blev svamligt och inte förmedlar det jag vill förmedla. Men nu orkar jag inte göra någonting bättre av inlägget. Ska istället koka mina lunchmakaroner och kanske ta mig en promenad till ICA och handla lite medan solen ändå skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar