tisdag 21 december 2010

Julprepp och julpepp

Snart ska jag cykla genom stora snömängder och kyla för att ha en sista lektion innan skolan får läggas åt sidan för lite juluppehåll. Även om uppehåll inte är riktigt rätt i ordets rätta bemärkelse, men jag och min klasskompis som jag gör ett arbete med har bestämt oss för att vi lägger vårt pluggande på is över jul och nyår. Förra julen hade jag en anatomitenta av det stora och svåra slaget som låg och väntade efter trettonhelgen, så jag pluggade som aldrig förr under hela julhelgen. Förutom att plugga så flyttade jag och jobbade i hemtjänsten. Så det var att skynda sig från det ena till det andra, vilket inte gav optimal julkänsla. I år ska det bli bot och bättring på det! Även om jag kommer att jobba alla högtidsdagar på onkologen (cancercentrum) här i stan, så tror jag att det kommer att kännas i kropp och själ att det är jul.

Ah, svammel. Huvudkontenta: Julkänsla är en bra sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar