måndag 17 januari 2011

06 Min dag

Egentligen borde jag sova istället för att skriva det här, men eftersom jag ibland är lite trotsig och gör det jag inte borde så kommer här ett inlägg i alla fall.

Klockan sex imorse ringde väckarklockan. Kvart över sex kom pappa förbi och lämnade av ögonstenen Chabo eftersom jag var dagens hundvakt då husse själv var på jobb här i staden. Jag gick en timmes morgonpromenad. Käkade frukost. Fan vad gott det var. Sedan iväg till träningsstället och nöta lite klättervägg med klättervän tillika klasskompis. Snabbt mellanmål. Lunchpromenad. Dusch. Lunch i form av uppvärmd kycklinggryta med ris. Snabb cykeltur i sista minuten till upprop och info om den nya kursen (Ledarskap i vården) som startar idag. Cykeltur hem, lite mer samlat tempo denna gång. Eftermiddagspromenad. Mellanmål. Fix med papper till nya kursen. Fix med ännu mer papper inför nya kursen. Snack på Skype med lillebror i Tokyo. Pappa kommer och hämtar Chabo. Middag i form av kycklinggryta* och pastagnocchi. Cykeltur till restauranghögskolan för vinprovning. Vinprovning. Cykeltur till ICA. Shopping. Släpa hem varor på cykeln. Göra en raggmunkssmet inför middagsbjudningen imorgon. Plocka i ordning i lägenheten. Och så satte jag mig ner vid datorn och skrev det här. Nu: Dusch. Sedan ska jag stupa i säng eftersom väckarklockan ringer vid sju imorgon, en riktig heldag med föreläsningar väntar.

* Eh, ja - det var samma kyckliggryta som till lunch. Men märk väl att kolhydraterna kom i en annan form denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar