torsdag 27 januari 2011

Vad som inte känns okej, fastän man har någon influensavariant

Mesta delen av dagen har tillbringats i vågrätt läge i soffan, alternativt sängen. Mycket sömn. Lite bok (bra sådan!). Har inte ens orkat duscha, det har känts för övermäktigt. Nu tror jag banne mig jag ska tvinga mig till en snabb sådan innan jag somnar för natten. Äcklighetsfaktorn är redan för hög, om man säger som så, såvida man inte diggar stripigt flott hår som blivit snyggt tillplattat av kuddläge och en nuna som är blek som klorinblekta hotelllakan.

Okej, jag känner att jag spårar ur lite - vad rubriken syftar till är att det inte ens känns lite okej att lämna mina basgruppsmedlemmar med morgondagens grupparbete. Det känns som att jag inte drar mitt strå till stacken och därmed åker snålskjuts på deras prestationer. Åt helvete. Men jag orkar inte. Jag orkar bara inte. Hur gör man då? Det här inlägget är dagens största prestation, för att ytterligare tydliggöra vart min orknivå ligger.

Fan ta det dåliga samvetet. Men det jagar mig lik förbannat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar