onsdag 9 februari 2011

Att investera i sig själv

Såhär är det: Jag kräver massor av min kropp. Precis hur mycket som helst, när jag tänker efter. Ibland protesterar den lite, men oftast fungerar allt som det ska. Ibland har jag träningsvärk från helvetet, ibland ömmar det någonstans och ibland så känner jag mig allmänt trött och slut. Idag betalade jag tillbaka lite till mitt maskineri genom att gå på massage. Rygg och nacke masserades upp av en riktigt duktig tjej, nu efteråt känner jag mig nästan lite darrigt matt. Muskler som har varit stela och spända alldeles för länge fick en chans att slappna av, för första gången på länge. Jag brukar inte alls vara duktig på att ge mig själv sådant "lyx", men nu får det banne mig bli ändring på det. Trots att jag lever med en CSN-baserad ekonomi så måste jag kunna unna mig möjligheten att ta hand om mig själv. Det är någonting man måste prioritera. Tror jag. Då blir man nog både snällare, lyckligare och mer tillfreds med allt. Eller har jag fel, som drar det så långt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar