lördag 24 juli 2010

Förmiddagsfix

Jobbhelg. Den sista under denna sommarjobbsperiod. Men redan nu är jag inbokad på ytterligare en under älgjakten och min maggropskänsla säger att det kan bli ännu fler inryckningar under hösten, vilket känns som ett välkommet inslag i min CSN-baserade budget. Har svängt ihop världens enklaste kolakakor och slängde med någon halvdeciliter kokos som smaksättning, tänkte bjussa kollegorna i fikarummet. Det är alltid lite speciell känsla att jobba helg, verksamheten går lite på lågvarv och alla gör sitt bästa för att förmedla lite helgstämning. Då är det ju passande med kaka till kaffet.

Surfar runt och undersöker en eventuell framtid som syrra. Jag är mycket väl medveten om att man ska leva i nuet, men det skadar ju inte att reka lite.

Nu ska jag ta en brassestol och bok för att sätta mig på innergården och jäsa lite. Glassigt, som kanske Mange Schmidt skulle säga.

2 kommentarer:

  1. Mitt hopp har tänts, även psykologer kan åka med läkare utan gränser. Jag har ett mål. Precis som du säger, man ska leva i nuet men man måste ju ha lite framtidstankar också. :)

    SvaraRadera