onsdag 21 juli 2010

Tillbaka efter ledighet

Har haft ett par riktigt sköna lediga dagar med släkt, tvätt, ananaskaka, sol, promenad, kaffebesök, city, familj, bakning och bokläsning som främsta ledord för att sammanfatta. Jag hoppas verkligen att ni sedan senast lyssnat min nya idol sedan sist. Om inte så kanske det passar, låt säga, just nu?

Själv ska jag duscha och sova. Jobb tidigt imorgon. Det är med en liten fasansfull känsla i maggropen jag konstaterar att det börjar att skymma utanför fönstret om kvällarna. Vi går mot mörkare tider, som man säger. Vi får göra den hösten till någonting bra, så det finns ingen anledning att känna vemod. Och nästa sommar kommer ju snabbare än man anar. Åren går så fort, som alla äldre så klokt konstaterar. Det gäller att ta vara på alla nyanser.

2 kommentarer:

  1. Hallå! Den här hösten kommer du ju få vara "Tant Camilla" och det kommer att bli grym! Jag lovar! För så fort du har tråkigt kan du alltid komma hem till "Fru Mammaledig" eller varför inte gå på en barnvagnspromenad? Kanske lite The? Filt i soffan? Lasse i lurarna?

    SvaraRadera
  2. Fru Snart Mammaledig, då har så strålande bra idéer! :) Tack för det!

    SvaraRadera