söndag 18 juli 2010

Sömntuta

Är alldeles nyvaken. I det där läget när man somnat på dagen, vaknar med ett ryck, musiken har tystnat, känner sig smått yr och man undrar hur länge man egentligen har sovit. Inga konstigheter. Nu har detta upprepat sig två dagar i rad, jag har nog lite sömnskuld att ta igen.

Nu ska jag tagga till, byta om till träningskläder och riva av ett pass. När det är färdigtränat bär det av hem igen och torka golven eftersom jag tappade slickepotten igår när jag bakade. Det stänkte sockerkakssmet i spridda skurar över hela köksgolvet. Jag torkade självklart upp det hela, men på ett vad vi kan kalla provisoriskt vis. Det ena leder till det andra, idag klibbar fötterna fast i golvet. Om man säger så. Ibland längtar jag tillbaka till restaurangköket. Där gör det inte så mycket om man spiller lite på golvet, efter arbetspasset tar man ju helt enkelt fram vattenslangen och såpan för att skrubba och till sist spola av allt. Det är ett städsätt som passar mig.

2 kommentarer:

  1. Eller så lånar du hem Chabo så sköter han om golvet åt Dig

    SvaraRadera
  2. Det vore helt klar den enklaste lösningen.

    SvaraRadera