söndag 20 juni 2010

Måste förtydliga

I sommar jobbar jag som undersköterska på onkologen (dvs en cancerklinik). Igår pratade jag med en kompis som sa att "du trivs inte så bra på jobbet eller?" och detta grundar hon tydligen på vad jag skrivit här på bloggen.

Det är fel.

Jag trivs. Det är mycket att komma in i, att vara ny på jobbet är nog nästan alltid påfrestande i sig och på onkologen har många patienter som är väldigt sjuka - vilket naturligtvis leder till ytterligare påfrestning. MEN, jag gillar verkligen att arbeta med människor, det är nog det jag trivs allra bäst med när jag tänker efter. Stämningen på avdelningen är god och kollegorna väldigt snälla och hjälpsamma. Man blir kanske lite extra ödmjuk av att jobba med cancersjuka år efter år, i alla fall tror jag det när jag ser hur stora och varma hjärtan mina erfarna kollegor har. Jag kommer att lära mig mycket, mycket i sommar. Denna kunskap kommer jag att ha nytta av både privat och i en framtida sjuksköterskeroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar