måndag 7 juni 2010

Solen sken ibland och fåglarna kvittrade

Idag har jag hängt med en kompis som imorgon åker till Bergen i Norge och blir borta hela sommaren. Det blev en riktig heldag med sconesfrukost, lite shopping, glass, promenad, lunchmacka vid älven med tillhörande termoskaffe, promenad hem, lite Sex and the city och middag. Nu har hon precis cyklat hem till sina väskor. En trevlig heldag! Nu ska jag bara lyssna lite på Regina Spektor innan jag somnar. Disken finns ju kvar imorgon, eller hur?

Här på Svingen, den branta cykelvägen som är lite av ett riktmärke här i stan. Sjukhuset, där jag förövrigt ska jobba i sommaren, syns i bakgrunden.



Ciabatta med brie, salami och massa grönsaker. Kan det bli godare? Tveksamt.


Efter glassätning på café.
Jag tycker det är så fint med tegelväggar inomhus. Det ska jag ha när jag blir stor och har ett eget hus. Så det så!




Himlet är lite grå, sannerligen, men leendet är där det ska och shoppingkassarna i handen. Klar't och betal't!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar