tisdag 24 januari 2012

Det närmar sig

Har ikväll varit på hejdå-vi-ses-om-ett-tag-middag hos föräldrarna i Vännäs, imorgon bär det av. Vi flyger till Arlanda på förmiddagen och väntar där fram till 18-tiden. Slå gärna en signal och stå för lite Arlandaunderhållning! Mellanlandar gör vi sedan i London och Hong Kong innan slutdestinationen Sydney nås. Det blir bra det här. Lite respirr finns såklart, men mest känns det bara så himmelens bra. Trivs jag inte så åker jag hem helt enkelt. Är det efter två veckor så är det så, jag tog åtminstone chansen. Mest troligt kommer jag hem någon gång i sommar så att jag kan läsa sista terminen på sjuksköterskeprogrammet i höst, men jag har visum ett år - så möjligheten att stanna längre finns såklart också.

Det här är absolut det mest ouppstyrda jag gjort i hela mitt liv, det enda jag vet säkert är att hostel för de fyra första nätterna i Sydney är bokade. Resten är som ett oskrivet blad, så det blir på sätt och vis ett träningsläger i att lyssna på magkänslan och leva i nuet.

Vilka är vi som reser då? Det är jag och min barndomskompis Linnea. Vill någon av oss åka hem tidigare, eller åka till något annat ställe i Australien är det helt ok, men vi har varandra i början och det är en väldigt bra sak.
Linnea och jag på tidigare
 äventyr i London aug -11.

Nära, kära, vänner och bekanta, jag vill höra från er alla! Ni hittar min mailadress och Skypeanvändare i bloggens högermarginal och så finns jag på Facebook.

Nu ska jag göra mitt bästa för att få några timmars sömn innan resan till andra sidan jorden börjar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar