söndag 8 januari 2012

Om 2011



Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja.
Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften är inte min melodi, så nej - jag hade inga.
Fick någon du känner barn?
Ja.
Vilket var ditt största misstag?
Lagt energi och ork på lite fel grejer. Allt handlar om prioriteringar och jag har prioriterat tokigt ibland.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylningar och en jätteinfektion i somras som gjorde att jag låg inlagd på sjukhuset i fyra nätter. 
Vad önskar du att du gjort mer?
Gjort ingenting. Dansat som om det inte fanns en morgondag. Åkt skidor. Rest. Lagat och ätit god mat. Fjällvandrat. Druckit kaffe i skogen. Tältat. Klättrat. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft en känsla av otillräcklighet.
Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Allt det jag ovan önskar att jag gjort mer. 
Hur var din julafton?
Jobbade på akuten 11.30-21.15, det var bra. En lugn och trevlig dag på jobbet. Inledde dagen med att äta risgrynsgröt hos föräldrarna.
Vilket program har varit det bästa på tv?
Ser i princip aldrig på TV. Så jag vet inte.
Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar inte av principiella skäl.
Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Klurigt. Har hittat massa bra musik.
Vilken var årets bästa film?
Svårt. Vet inte.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade på akuten även då.
Vem saknade du?
Många.
Vilken var din bästa månad?
Augusti.
Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Massor helt säkert.
Vilka länder besökte du?
England och Spanien.
Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012?
Äventyr.
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag ska träna på att känna efter vad jag behöver och leva mera som om det inte fanns en morgondag.
Vad var din största framgång i år?
Jag har lärt mig massor om mig själv och klarat av grejer som tidigare kändes helt osannolika att jag skulle göra.
Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Människorna.
Bästa köpet?
Resa till England och Spanien.
Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra.
Blev du kär i år?
Lite.
Blev du arg i år?
Absolut.
Bästa boken du läste i år?
Har läst galet lite böcker i år, därför svår fråga.
En värdefull läxa du lärt dig i år?
Lyssna på magkänslan. Den har nästan alltid rätt.
Citera en sångtext som summerar ditt år:
Det är somliga dar 
som man vänder sig om 
och känner hur allting försvinner 
Hur man jagar och far 
Hur man snålar och spar 
hur man lever så mycket man hinner 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar