måndag 30 januari 2012

Telefonjavlarna och vi

Alltsa. Jag har en iPhone och Linnea har nagon variant pa smartphone, typ Samsung Galaxy om jag inte ar ute och cyklar. So far so good. Grejen ar den att ingen av oss far vara telefoner att fungera har down under, Linneas har borjat omstarta i all oandlighet och skulle verkligen behovas lamnas in pa lagning pa forslagsvis Elgiganten dar den ar kopt och min verkar inte vilja acceptera nagot annat simkort an den svenska teliavarianten (inte hade jag den har blekaste aning om att min telefon var last, det ar sadana overraskningar man kan ramla over nar man ar tredje personen i ledet som star som agare). Jag har varit runt och forsokt att fa hjalp med min telefon, till sist blev jag hanvisad till en liten kiosk inne i laglosa Chinatown dar en kille skulle kunna lasa upp telefonen, det skulle kosta runt 800 kr och kunde ta upp till en vecka (!) tills hela grejen var klar. Herrejavlar vad storande, men det ar val bara att bita ihop och ta tag i problemet. Nu har bade jag och Linnea kopt varsin variant av billigbilligbillig telefon. Sa istallet for smartphone har Linnea en crapphone och istallet for iPhone har jag en iCrap Nu ar vi glada och har fungerande telefoner. Det ar en bra sak.

1 kommentar:

  1. I morse när Nea ringde satt Kurt vid datorn, därför blev det inget svar. Jag sov. I kväll kom jag inte på hur jag skulle svara. Men nu tror jag att jag vet. Kramis Från mormor.

    SvaraRadera