torsdag 26 januari 2012

Hong Kong

Med 16 timmar flygresa i ryggen har vi mellanlandat i Hong Kong. Om ett par timmar lyfter planet mot Sydney, 9 timmar på planet väntar. Sedan är vi äntligen framme! Raggardusch har avklarats på den kinesiska flygplatstoaletten, så nu känner jag mig snäppet fräschare än det icke önskvärda läget innan. Det är fantastiskt att vara på resande fot, älskar't verkligen. Vad jag inte gillar är hur ont man kan få i rumpan av att sitta i en flygplansstol precis hur länge som helst. Men man får ta det onda med det goda, eller hur man nu brukar säga. Nu ska vi hitta oss något att äta, sedan är det dags att gå genom säkerhetskontrollen. Och nej, alla som sett på Gransbevakarna Australien eller vad det heter, jag har inte med mig någon frukt som jag tänkte smuggla in - jag har lyssnat med idel öra på era varningar! Vädret i Hong Kong +11 och molnigt. Hoppas Australien bjuckar på något bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar