tisdag 24 april 2012

Stämningen och jag

Sitter på bussen med sikte norrut. Mot ännu varmare väder och närmare ekvatorn. Nå så jävulst trött jag blir på stämningen i den knökfulla backpackerbussen. Eller Greyhoundbussen, men det är ju i princip bara backpackers här. Har ett par fjortissvenskar i sätet bakom mig och jag kan inte göra annat än plugga in musiklurarna i öronen och tänka på annat. Tack till högre makter att jag allra oftast slipper dylikt umgänge. Jag är för gammal, eller snarare för tråkig, för att uppskatta "iiiiihhhh hihi åhhh assssså ja va ba sååå packad meeeeen såg du åhhh såg du huur snyyygg han va rå? Tihihihi"

1 kommentar:

  1. Är det de svenska fjortisarna som utmärker sig mest på detta enerverande sätt? För isåfall är jag rädd att det inte blir bättre när du hamnar på bussarna här i Sverige... Men jag hoppas ändå att du inte ångrar beslutet att återvända till oss nordbor! :) Stora kramar!

    SvaraRadera