söndag 1 april 2012

I en saga

Farmen jag bor på nu är något långt utöver det vanliga. Internet är en sak som är väldigt bristfälligt, det är väl den enda nackdelen. Huset vi bor i ser ut att vara plockat direkt från en barnsagobok, det är riktigt fränt. Igår arrangerades brasiliansk fest och det kom över massor av trevliga människor, jag blev nästan kär i en uraustralienare med solbränd näsa och dreadlocks, men oturligt (eller lyckligtvis, om du frågar min mamma) så åker han till Siri Lanka och reser runt om två veckor och jag lär aldrig någonsin se honom igen. Men jag har erbjudit mg att lära honom att åka skidor i Sverige, så man vet aldrig ;)

På gården finns en get beter sig som en förklädd hund och lite höns som ger husbehovet av ägg. Maten är vegetarisk och hälsomedveten, men det hindrar inte att ibland dricka rödvin och äta choklad till trefika.

Mitt öra är bättre, men jag har fortfarande lock för det. Jäkligt irriterande, men jag försöker vända det till någonting positivt: Jag blir ännu bättre på att lyssna på engelska. Alltid något.

Klockan är bara åtta på kvällen här, men jag ska stupa i säng. Det är ju en dag imorgon också. Och den börjar klockan 6.30 i det lilla yogahuset som finns här för att väcka och stretch ut min kylskåpsstela kropp (medan de andra gör stetchövningar som gör att min haka mentalt landar i golvet med en duns).

Godnatt, mates!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar