tisdag 27 mars 2012

Brisbane

Nu har vi anlänt, i staden som jag har hört att vi lika gärna kunde hoppa över. Jag tror att vi kan trivas här trots allt. På fredagmorgon delar jag och Linnea vår resväg och jag åker ut till en familj utanför Brisbane och WWOOFar (jobb runt 4 tim/dag i utbyte mot mat och boende), där stannar jag i en vecka eller två. På måndag kommer Linneas pojkvän hit och stannar en månad i Australien, så de reser ett tag på egen hand så får framtiden utvisa var och när jag möter upp dem igen. Känns konstigt att snart säga hejdå till Linnea för ett tag, vi har levt så otroligt tight i två månader nu. Men det blir nog bra ändå, vi ska ju orka medvarandra även sista delen av resan, så en paus är kanske en bra sak, även om jag får lite lätt separationsångest vid blotta tanken.

Hur som haver så är jag lite emlig idag. Mitt ena öra har en hörselgång som är helt igensvullen och det är galet irriterande att känna sig döv och ha ont i örat. Och det pinsamma i den här historien är att det hela barkade lös när jag försökte sova med hörselproppar i natt. Hur kan man misslyckas så radikalt med hörselproppar? Mina öron är i och för sig känsliga sedan tidigare och som av en händelse hade jag till och med med mig Teracortildroppar (kortison för öronen), så jag kör en kur och hoppas på det bästa. Ger det sig inte på någon dag måste jag nästan gå till en vårdcentral, för det är inte riktigt hållbart det här. Åh. Verkligen dubbeltypiskt. Men så kan det vara.

Ikväll ska vi se på bio, Hotell Marigold tror jag att den heter på svenska. Vi hoppas på en storslagen filmupplevelse. Men först blir det middag, idag serveras tortellini.

Hoppas ni har det gott, kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar