tisdag 13 mars 2012

Mellalandning och strunt

Åter i Sydney igen, vi landade med planet vid 18 och 23 går bussen som ska ta oss norrut. Flygbolaget Tiger Airways var billigt nå jävulskt vilket såklart är bra, men flygstolarna på planet var så tight placerade att ryggstödet nästan lutade framåt i kombination med att det kändes som att den asiatiska mannen framför mig satt i mitt knä. Är man en snål backpacker så är man.

Idag har jag och Linnea roat oss med att bygga topp tre-listor gällande allt mellan himmel och jord. Tänkte bjuda på en av dem, inte för att jag tror att era intressesmurfar hoppar upp och ner av glädje, men det fina med att ha en egen blogg är att man bestämmer helt själv. Hur töntigt det än må vara.

Topp tre livsmedel (utan inbördes ordning)
Linnea
- Choklad
- Salta cashewnötter
- Spenat

Camilla
- Naturell yoghurt
- Ägg
- Citron

Ett annat föga viktigt konstaterande är att om vår resa vore sällskapsresan skulle Camilla vara Ole och Linnea vara Stig-Helmer. Varför då detta, tänker ni förhoppningsvis. Tänk scenen då radarparet sitter brevid varandra påväg till Mallorca. S-H vill ha mer juice och Ole säger att det bara är att trycka på knappen ovanför, den bredvid bältessymbolen. S-H håller upp sin juicemugg, trycker på knappen och väntar på att muggen fylls. Ole bryter ihop över S-H dumhet, S-H förstår inte varför alla tittar med konstiga blickar på honom. Det här skulle som sagt lika gärna kunna vara jag och Linnea. Man får åtminstone ofta tillfälle att skratta och det sägs ju förlänga livet!

2 kommentarer:

  1. min topp-tre-alla-tiders-just-nu-livsmedels-lista lyder som följer (utan inbördes ordning):
    creme fraiche
    chips
    mozzarella (eller... parmesan?) eller... äh.
    jag säger OST för enkelhetens skull. alla ostar. (som är goda!)

    fint att höra att ni har det bra! hälsa stig-helmer och hoppas du inte lagt till med någon norska på äkta ole-manér! däremot ser jag fram emot den australiensiska dialekten!

    SvaraRadera
  2. Saltade Cashewnötter. Pinsamt. Naturella cashewnötter, paj och fetaost kör jag på.

    SvaraRadera