torsdag 8 mars 2012

Om att vara korkad

Jag är mycket väl medveten om att jag är laktosintolerant. Även om jag inte vill erkänna det ens för mig själv så är det ett faktum som inte går att förneka. Lite trist med tanke på att naturell yoghurt är något av det bästa jag vet, men det är en annan historia. Hur som helst så tänker min dumma ärthjärna gång på gång att "äh, jag är bara pjåskig" och så äter av det laktosstinna jag bjuds på.

Men så fel jag har.

Gång på gång.

Nu ligger jag här i en soffa i Merimbula, nattbussen till Melborne går om några timmar och jag har sådär galet jävla ont i magen.

Rackarns rabarber.

Och det värsta är att jag säkert kommer göra om samma misstag snart igen, efter att jag tänkt "äh, jag är bara pjåskig". Är huvvet dumt får kroppen lida, som man brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar