fredag 9 mars 2012

Melbourne, vilket ställe

När man kommer till en ny stad får man oftast snabbt en känsla av vad man tycker om den. Väldigt sällan är känslan så slående som när vi kom hit till Melbourne - det här känns verkligen som en stad som jag skulle kunna tänka mig att bo i. Trevlig atmosfär, inte alltför stojigt och stimmigt trots att det är runt fyra miljoner invånare (om jag inte är helt ute och cyklar). Spårvagnar finns över hela stan och det är lätt att ta sig runt. Här i Melbourne ska vi fortsätta upptäcka stan och omgivningarna, dessutom ska vi träffa Cathrine som är här och jobbar, en tjej från Kanada som jag och Linnea lärde känna i London förra sommaren.

Vi stannar här tills tisdag då vi flyger tillbaka till Sydney och börjar bussresan norrut.

Det om detta. Nu ska jag snabbduscha och dyka ner i sängen - är galet trött eft att ha åkt buss hela natten och sovit därefter. Nya tag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar