onsdag 28 mars 2012

Idag

Jag gick till läkaren för mitt öronproblem idag. Antibiotika i tio dagar och några örondroppar fick jag på recept. Tacktack, känns sådär att äta ännu mer antibiotika, jag börjar snart se ut som ett vandrande antibiotikapaket men hälsan måste ju alltid komma i första hand osv osv. Hoppas verkligen att det hjälper och inte är något annat trams, för seriöst, det är galet irriterande att knappt höra på ena örat och att ha ont. Men nu är det färdiggnällt. Det är inte synd om mig.

För övrigt har vi varit en sväng på ett museum idag och fått en liten dos av det kulturella, so to speak. Imorgon ska jag tvätta och förbereda för att åka till farmen på fredag. Linnea känner lugnet i Brisbane och hänger här minst en vecka till.

Nu ska jag knata hem till vårt rum och sova. Den här gången var det faktiskt lite knepiga grannar, bland annat en karl som kallar som Arnie, är i fyrtioårsåldern och går runt i rummet i enbart budgie smugglers (aka. Speedos). Knepigt. Tur att han åker imorgon, det är nästan en anledning att fira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar