fredag 3 februari 2012

I grevens tid

Vi har bott på ett hostel i Bondi Beach några nätter. Igårkväll flyttade det in två svenska brudar som höll på att snacka hål i huvudet på både mig och Linnea med sitt eviga pladder. Inte för att jag själv alltid är den vassaste kniven i lådean, men vissa verkar ju göra en grej av att vara blåsta. Imorse när vi satt i köket och käkade en stadig skogshuggarfrukost bestående av cornflakes och mjölk var det en tjej som var helt förstård över att hon fått utslag på massa ställen på kroppen av bed bugs. På en millisekund började det klia på hela mig och Linnea. Jag tror absolut att våra besvär är 100 % psykosomatiska, men det kändes ändå fantastiskt bra att packa ihop ryggsäcken och dra vidare mot nya mål och lämna pladderbrudar och bed bugs bakom sig. Nu bor vi inne i centrala Sydney igen över helgen och på måndag är det surfkurs. Förkylningen finns definitivt hos mig men är inte helt lamslående. Tänkte försöka hitta någon mirakelmedicin på något av alla kinesiska apotek som finns här. Lite örtextrakt eller ingefäraavkok gör nog susen. Psykosomatisk effekt är också effekt, som man brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar