måndag 20 februari 2012

Nytt ställe, nya upplevelser

Efter en vecka hos Fiona och Alan är vi nu hos Wayne och Angela, de bor i ett trevligt litet hus och är själva detsamma. Får, hästar, katter och kor bor också här. Känns fint som snus! Idag har vi varit ute på kullarna runtomkring och rensát bland snår och plockat björnbär en masse. Mina armar är alldeles upprivna av taggarna på björnbärsbuskarna och plötsligt förstår jag precis varför det är så sjukt dyrt att köpa björnbär i affären. Det ska vara dyrt, för den som plockade dem har slitit hårt för att samla ihop dem. Här finns även wifi som vi får använda, vilket är en bra sak.

Ikväll ska husfolket iväg och sjunga i byns kör, så jag, Linnea och en tysk tjej som också WWOOFar här ska titta på film. Känns som bra, senast jag såg en film var jag på svensk mark - vilket hisnande nog börjar vara ganska exakt en månad sedan. Tiden springer iväg, minst sagt!

1 kommentar: