söndag 5 februari 2012

Söndag i Sydney

Vilken bra dag det blev idag! Efter en låååång stund på Vodafonebutiken är nu min iPhone upplåst, men återställd till fabriksinställningarna. Fantastiskt bra men lite typiskt. Jag har säkerhetskopierat allt mot iCloud, men eftersom jag inte har någon dator att synka mot så får jag leva utan det tror jag minsann. Och det värsta av allt är att mina offlinespellistor på Spotify inte längre är nedladdade i telefonen, så jag är utan musik. Och streama är ju ingen riktigt bra lösning då jag betalar mobilsurf per Mb. Buhu buhu. Träningsläger i att vara utan sin musik och Linnea tycker jag är världens tönt som är så beroende av min musik. Teknik, jag säger då det. Men det är ju roligt när det fungerar.

Förövrigt har vi druckit världens kanske godaste kaffe där baristan sa "no worries" uppskattningsvis tre gånger i minuten. Appropå kaffe så är det ofta himla gott här. Det är en bra sak. Men min kaffekonsumtion har minskat rätt drastiskt, när man svettas som en gris i värmen blir man inte så sugen på den ädla, men varma, drycken.

Det har varit strålande sol och klarblå himmel, uppskattningsvis ungefär 60 graders skillnad i utomhustemperatur jämfört med norra Svige. Lite bisarrt vid närmare eftertanke.

Nu ska jag ta en liten tantlur innan det är dags att äta middag.
Ha en fantastisk söndag, hörrni!

2 kommentarer:

  1. Förstår inte, är du utan Linnea. Köldknäppen våran sitter i -19 nu på söndagsmorronen. Lördags morron -29, känns nästan som blia idag.Hoppas bara att ni är krya till på måndag då kursen börjar. Glid lungt med delfinerna. Danne får hem sin nya soffa i morgon. Evy var till Ö-vik och dansade i går kväll,ja-a allt går sin gilla gång här hemma. Hare så gott. Kramis på er från Sigbrit-mormor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej, inte är jag utan henne! Skriver inte alltid vi trots att det kanske är så och hon har varit lite okry senaste dagarna i migrän, så därför har jag varit ute på lite grejer på egen hand. Det låter som att ni har det bra därhemma! Kram på er från oss!

      Radera